

- Puikūs finansiniai rezultatai: „Škoda“ žymiai pagerino pagrindinius rodiklius – veiklos pelnas išaugo iki 1,149 mlrd. eurų (+26,1 %), o pardavimų grąža siekia 8,4 % (2023 m. I pusmetis: 6,6 %)
- Pristatymų skaičius didėja: nepaisant sudėtingos rinkos aplinkos, pristatymas padidėja 3,8 % iki 448 600 transporto priemonių
- Istorinė sėkmė: „Škoda Auto“ šiuo metu yra ketvirtas geriausiai parduodamas prekės ženklas Europoje, kurį palaiko iš esmės patobulintas modelių portfelis su plačiu jėgos pavarų asortimentu.
- Elektrifikacija tęsiasi: elektrinio kompaktinio visureigio „Škoda Elroq“ premjera šį rudenį
Per pirmuosius šešis 2024 m. mėnesius „Škoda Auto“ pasiekė solidžių pardavimų ir finansinių rezultatų, įrodančių savo atsparumą ir lankstumą sudėtingoje rinkos aplinkoje. Pagrindiniai finansiniai skaičiai pabrėžia stiprią prekės ženklo poziciją: 13,652 mlrd. eurų pardavimo pajamos išlieka palyginamos su 2023 m. I pusmečiu (-0,7%); veiklos pelnas išaugo iki 1,149 mlrd. eurų (2023 m.: +26,1%); pardavimų grąža išaugo iki 8,4% (6,6%); grynasis pinigų srautas siekė 1,408 mlrd. eurų (+135,8%). Teigiamą veiklos pelno raidą daugiausia lėmė geresnis parduodamų automobilių derinys, palankus valiutų kurso poveikis ir nuoseklus „Next Level Efficiency+“ programos įgyvendinimas. Pinigų srautų padidėjimą lemia didesnis veiklos pelnas ir pagerėjęs apyvartinis kapitalas. Automobilių gamintojas pristatė 448 600 transporto priemonių1 sausio – birželio mėn., 3,8% daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. „Octavia“ vėl tapo šio prekės ženklo bestseleriu – pristatymas išaugo 24,1%, o vien elektrinis „Enyaq“ išlieka vienas geriausiai parduodamų BEV pagrindinėse rinkose, tokiose kaip Vokietija. Pastaraisiais mėnesiais „Škoda“ gerokai atnaujino savo platų asortimentą, apimantį efektyvius ICE modelius, taip pat įkraunamus hibridus, lengvuosius hibridus ir visiškai elektrinius modelius. Pirmą kartą „Škoda“ pakilo į ketvirtą Europos registracijų poziciją, įrodydama, kad toks subalansuotas požiūris patinka klientams. Šį rudenį „Škoda Auto“ kompaktinių visureigių kategorijoje pristatys visiškai elektrinį „Elroq“ modelį – didžiausią pagal tūrį posegmentą Europoje.
Klausas Zellmeris, „Škoda Auto“ generalinis direktorius, sako: „Škoda Auto į antrąjį metų pusmetį įžengia su dideliu greičiu nuo pirmųjų šešių mėnesių. Džiaugiuosi matydamas, kaip gerai klientai reaguoja į pačių įvairiausių ir atnaujintų produktų asortimentą mūsų istorijoje, nes ruošiamės toliau plėsti savo visiškai elektrinių modelių asortimentą šį spalį pristatydami kompaktinį visureigį Škoda Elroq. Škodiečiai uoliai dirbo, kad mūsų įmonė būtų dar konkurencingesnė, o tai atspindi 8,4 % pardavimo grąža, atitinkanti mūsų tikslus. Nors ir toliau stebime naujus iššūkius šioje dinamiškoje rinkoje, mūsų pirmojo pusmečio rezultatai leidžia mums būti atsargiai optimistiškais ir einame į priekį su pagrįstu pasitikėjimu.
Holgeris Petersas, „Škoda Auto“ valdybos narys, atsakingas už finansus, IT ir teisės reikalus, sako: „Pirmojo pusmečio finansiniai rezultatai rodo, kad einame teisingu keliu, siekdami nukreipti savo prekės ženklą per šią pramonės transformaciją. Mes pagerinome visus savo pagrindinius finansinius rodiklius, įskaitant stiprų grynųjų pinigų srautą dėl padidėjusio veiklos pelno ir apyvartinio kapitalo, todėl galime nuolat derinti bendrą Škoda rinkos padėtį su ateities reikalavimais ir nuolat finansuoti tvarią mūsų produktų, gamybos vietų ir skaitmeninimo procesai. Nuosekliai įgyvendindami „Next Level Efficiency+“ programą, artimiausiu metu siekiame išlaikyti didesnį nei 8% pelningumą. Šiuo tikslu ir toliau griežtai laikysimės efektyvumo priemonių, naudosime sinergiją Brand Group Core viduje ir investuosime į ateitį orientuotas sritis, pavyzdžiui, dirbtinio intelekto diegimo tobulinimą visuose mūsų įmonės procesuose. Mes ketiname panaudoti savo dabartinę tvirtą poziciją, kad mūsų įmonė būtų patikimesnė ateityje.
Martin Jahn, „Škoda Auto“ valdybos narys, atsakingas už pardavimą ir rinkodarą, priduria: „Ką tik neseniai pirmą kartą užsitikrinome ketvirtąją vietą Europos registracijų sąraše. Šį puikų pasiekimą lėmė mūsų subalansuotas ir atnaujintas portfelis, sėkminga prekės ženklo kampanija ir ypač atsidavę pardavėjai, kurie padarė šią sėkmę. Be to, nuolat stengiamės gerinti klientų kelionę, pavyzdžiui, su neseniai sėkmingai pristatyta nauja MyŠkoda programėle, pasižyminčia patobulintomis funkcijomis – automobilio viduje ir išorėje.
Stiprūs finansiniai rezultatai ir dėmesys klientų norams
Per pirmuosius šešis 2024 m. mėnesius „Škoda Auto“ demonstravo didelę finansinę galią. Veiklos pelnas išaugo iki 1,149 mlrd. eurų (+26,1%), o pardavimų grąža išaugo iki 8,4% (2023 m. I pusmetis: 6,6%). Raktas į šią sėkmę yra išsamiausia prekės ženklo istorijoje produktų serija, apjungianti geriausius iš abiejų pasaulių. Tai paskatino 3,8% per metus tiekimo padidėjimą iki 448 600 transporto priemonių visame pasaulyje. Pirmąjį pusmetį buvo pristatyti naujausios kartos Superb ir Kodiaq, taip pat atnaujintos Scala, Octavia ir Kamiq versijos. Vienas iš pagrindinių veiksnių yra „Octavia“ – perkamiausias šio prekės ženklo modelis, kurio pristatymas klientams išaugo 24,1 %, palyginti su per metus. Nepaisant nepastovios rinkos, Enyaq išlieka vienu geidžiamiausių BEV Europoje. Šis visiškai elektrinis visureigis sulaukė ypatingo pasisekimo Vokietijoje, kur pristatyta 9 600 vienetų, ty 22,4 % daugiau. „Škoda“ strategija orientuota į klientų norų tenkinimą. Su savo plačiausiu ir jauniausiu visų laikų modelių asortimentu, prekės ženklas siūlo modernius ICE, švelnaus tipo hibridinius jėgos agregatus, naujos kartos įkraunamą hibridinę jėgos agregatą, padidinusią „Superb“ ir „Kodiaq“ grynai elektrinį atstumą iki daugiau nei 100 km, taip pat visus elektriniai variantai.
Istorinis įvykis: „Škoda Auto“ yra ketvirtas geriausiai parduodamas prekės ženklas Europoje
Vykdydama „Next Level Strategy 2030“ strategiją, „Škoda Auto“ užsibrėžė ambicingą tikslą patekti į penketuką perkamiausių prekių ženklų Europoje. Šį tikslą pranokusi „Škoda“ 2024 m. pirmąjį pusmetį pasiekė geriausias visų laikų Europos rinkos pozicijas2 ir šiuo metu yra ketvirtas geriausiai parduodamas prekės ženklas pagal registracijas Europoje. Šią sėkmę galima sieti su nuosekliu susitelkimu į specifinius klientų poreikius kiekviename regione. Geriausiai veikė Vokietija (91 100 transporto priemonių; +13 800), Lenkija (31 500; +4 300), Prancūzija (21 500; +3 800) ir Jungtinė Karalystė (37 600; +3 400). Ryškus augimas pasiektas tokiose Pietų Europos šalyse kaip Kroatija (5500; +2100), Ispanija (17500; +1900) ir Italija (19300; +1800). Turkijoje (18 800; +1 300) taip pat pastebimas padidėjimas.
Rekordiniai rezultatai Vokietijoje
„Škoda“ automobilių pristatymas klientams Vokietijoje per pirmąjį 2024 m. pusmetį išaugo 17,8 proc., todėl Vokietija tapo didžiausia prekės ženklo pasauline rinka. Pirmą kartą Škoda pakilo į ketvirtą vietą Vokietijoje ir užėmė 6,2 % rinkos dalį, tai yra solidus rezultatas šioje itin konkurencingoje rinkoje. Visų pirma, statistiką teigiamai paveikė pristatymai birželio mėnesį, kai „Škoda“ užėmė antrąją vietą pagal registracijas ir pasiekė dar vieną visų laikų rekordą. Kitos reikšmingos rinkos per pirmuosius šešis mėnesius yra Čekijos Respublika (41 300 transporto priemonių), Jungtinė Karalystė (37 600), Lenkija (31 500) ir Prancūzija (21 500).
Nuolatinis elektrifikavimas ir geresnis prieinamumas: visiškai elektrinis „Elroq“, naujas „Enyaq“, „Škoda Epiq“ ir „Small BEV“ projektas
„Škoda Auto“ ketina išplėsti savo elektromobilių asortimentą. Šį rudenį prekės ženklas pristatys naująjį Elroq, kompaktiškas visureigis, skirtas didžiausiam Europos rinkos posegmentui pagal apimtį. Šis naujas visureigis, pasižymintis išskirtiniu dizainu, yra pirmasis „Škoda“ modelis, kuriame įdiegta „Modern Solid“ dizaino kalba – dar labiau tobulinamas „Škoda“ elektromobilių asortimento išorinis dizainas. Dėl savo kompaktiško dydžio ir daugiau nei 560 km (WLTP) atstumo transporto priemonė yra puikus palydovas kasdieniams tyrinėtojams mieste ir už jo ribų. Šį pavasarį Škoda pristatė koncepcinį automobilį, kuris atveria kelią kitam šešių elektromobilių modeliui, kurį prekės ženklas planuoja pristatyti artimiausiais metais: Škoda Epiq, miesto krosoveris, kurio kaina siekia apie 25 000 eurų. Naujasis „Enyaq“, pirmojo „Škoda“ elektrinio visureigio įpėdinis, turėtų pasirodyti kitais metais. Be to, 2027 metais „Škoda“ pristatys nedidelį elektromobilį, sukurtą Brand Group Core.
„Škoda Auto Group“.1) – 2024 m. sausio–birželio mėn. pagrindinių skaičių palyginimas2)
|
|
2024 m. sausio–birželio mėn |
2023 m. sausio–birželio mėn |
Keisti |
| ||
Pristatymas klientams | automobiliai | 448 600 | 432 200 | +3,8 % |
| ||
Gamyba3) | automobiliai | 547 400 | 535 200 | +2,3 % | |||
Pardavimai4) | automobiliai | 547 700 | 545 500 | +0,4 % | |||
Pardavimo pajamos | milijonų eurų | 13 652 | 13 748 | –0,7 % | |||
Veiklos pelnas | milijonų eurų | 1 149 | 911 | +26,1 % | |||
Pardavimų grąža | % | 8.4 | 6.6 | – | |||
Investicijos | milijonų eurų | 823 | 919 | –10,4 % | |||
Grynasis pinigų srautas | milijonų eurų | 1 408 | 597 | +135,8 % |
1) Škoda Auto grupę sudaro Škoda Auto as, Škoda Auto Slovensko sro, Škoda Auto Deutschland GmbH, Škoda Auto Volkswagen India Pvt. Ltd., o iki 2023 metų gegužės į grupę taip pat priklausė OOO Volkswagen Group Rus, kurios finansiniai rezultatai įtraukti iki tol.
2) Procentiniai nuokrypiai skaičiuojami pagal nesuapvalintus skaičius.
3) Apima Škoda Auto grupės gamybą, išskyrus gamybą partnerių surinkimo gamyklose Kinijoje, Slovakijoje ir Vokietijoje, bet apima kitus grupės prekės ženklus, tokius kaip Seat, VW ir Audi; transporto priemonių gamyba, išskyrus dalių/visų komplektus.
4) Apima Škoda Auto Group pardavimą platinimo įmonėms, įskaitant kitus grupės prekės ženklus, įskaitant Seat, VW, Audi, Porsche ir Lamborghini.
Pristatymai visame pasaulyje pirmąjį pusmetį pagal pasirinktą rinkos regioną
Rinkos regionas |
2024 m. sausio–birželio mėn |
2023 m. sausio–birželio mėn |
Keisti |
Vakarų Europa | 260 100 | 236 900 | +9,8 % |
Vokietija (didžiausia rinka) | 91 100 | 77 300 | +17,8 % |
Vidurio Europa | 95 800 | 92 800 | +3,3 % |
Čekijos Respublika | 41 300 | 43 900 | –6,0 % |
rytų Europa | 24 400 | 22 600 | +7,7 % |
Kinija | 7100 | 12 800 | –44,3 % |
Indija | 16 000 | 23 800 | –32,6 % |
Iš viso (visame pasaulyje) |
448 600 |
432 200 |
+3,8 % |
Škoda prekės ženklo pristatymai klientams pirmąjį 2024 m. pusmetį
(vienetais, suapvalintas, išvardytas pagal modelį; +/- %, palyginti su ankstesniais metais):
Modelis |
2024 m. sausio–birželio mėn |
Keisti |
Škoda Octavia | 121 300 | +24,1 % |
Škoda Kamiq | 61 100 | +4,7 % |
Škoda Fabia | 56 800 | +17,5 % |
Škoda Karoq | 53 000 | +0,7 % |
Škoda Kodiaq | 51 100 | –9,0 % |
Škoda Superb | 30 600 | -11,5 % |
Škoda Enyaq | 29 400 | –5,9 % |
Škoda Scala | 29 100 | –6,2 % |
Škoda Kushaq | 8 400 | –33,5 % |
Škoda Slavia | 7 800 | –17,6 % |