Reguliavimo institucijos suteikė „SpaceX“ visiškai teisę grįžti į paleidimą su Falcon 9 raketa, praėjus dviem savaitėms po to, kai transporto priemonė patyrė anomaliją orbitoje.
Tai greitas posūkis kosmoso įmonei, kuri turėjo atlikti JAV federalinės aviacijos administracijos prižiūrimą tyrimą, nustatyti galimą anomalijos priežastį ir taisomuosius veiksmus, kurių ji imsis, kad tai nepasikartotų. Šis veiksmas yra standartinis po to, kai raketa paleidžiama neteisingai.
SpaceX Falcon 9 orbitoje susidūrė su reta problema po įprasto Starlink palydovų partijos paleidimo liepos 11 d. Nors paleidimas ir etapų atskyrimas vyko taip, kaip tikėtasi, antrajame etape įvyko katastrofiška problema. Buvo dislokuota 20 palydovų, tačiau jie skriejo per žemoje orbitoje, kad galėtų išgyventi. Visi palydovai vėl pateko į atmosferą ir sudegė.
Vėlyvą ketvirtadienį „SpaceX“ savo tinklalapyje paskelbtame atnaujinime patvirtino, kad problema kilo dėl skysto deguonies nuotėkio izoliacijoje, supančioje antrosios pakopos vienintelį „Merlin“ variklį. Šis nuotėkis atsirado dėl jutiklio linijos, prijungtos prie slėgio jutiklio, įtrūkimo, kuris atsirado dėl laisvo spaustuko linijoje ir variklio vibracijos įtempimo.
Nepaisant nuotėkio, kuris įvyko pirmą kartą paleidus antrosios pakopos variklį orbitoje, misija ir toliau vyko kaip įprasta. Tačiau skystas deguonis padarė variklio komponentus itin šaltus; dėl to antrasis bandymas šaudyti nepavyko pagal planą. Vietoj kontroliuojamo degimo variklis „sunkiai užvedė“, sakė „SpaceX“, dėl kurio variklis buvo sugadintas ir viršutinė pakopa prarado orientaciją orbitoje.
„SpaceX“ pašalino sugedusią jutimo liniją ir jutiklį iš antrojo etapo „Falcon 9“ variklio, skirto artimiausiam „Falcon 9“ paleidimui, kurie nėra naudojami skrydžių saugos sistemoje, pranešė bendrovė. Bendrovė jau išbandė dizaino pakeitimą savo raketų kūrimo gamykloje McGregor mieste, Teksase. Bendrovė taip pat atliko papildomus visų savo aktyvaus antrojo etapo transporto priemonių parko jutimo linijų patikrinimus, todėl kai kuriais atvejais buvo „aktyvus pakeitimas“, pridūrė „SpaceX“ savo atnaujinime.
Prieš išleidžiant šį leidimą, „SpaceX“ savo „Falcon“ raketų šeimoje pasižymėjo 335 paleidimų serija. Tai apima 96 sėkmingus paleidimus 2023 m. ir 69 sėkmingus paleidimus šiais metais.
Nors FAA pareiškime teigė, kad bendras tyrimas vis dar vyksta, „SpaceX“ teigė, kad pateikė savo pranešimą apie nelaimingą atsitikimą reguliavimo institucijai.
„Po išsamios peržiūros FAA nustatė, kad anomalijoje, kuri įvyko per „SpaceX Starlink Group 9-3“ paleidimą liepos 11 d., nebuvo jokių visuomenės saugumo problemų“, – sakoma reguliavimo institucijos pranešime „TechCrunch“. „Šis visuomenės saugumo sprendimas reiškia, kad „Falcon 9“ transporto priemonė gali grįžti į skrydžio operacijas, kol bendras tyrimas bus atviras, jei bus įvykdyti visi kiti licencijos reikalavimai.
„SpaceX“ planuoja kitą Falcon 9 paleidimą liepos 27 d. Šis paleidimas į orbitą iškels dar vieną „Starlink“ palydovų partiją.