Perkelk, Perplexity. Mieste yra naujas AI varomas paieškos variklis – ir jo kūrėjai mano, kad jis gali būti geriausias iš daugelio kitų bandymų.
„Genspark“ vadinama platforma naudoja generatyvųjį AI, kad atsakydama į paieškos užklausas parašytų pasirinktines santraukas. Įveskite paieškos užklausą, pvz., „Koks yra geriausias kūdikių mišinys naujagimiams? ir Genspark sukurs Sparkpage: vieno puslapio apžvalgą, sudarytą iš svetainių ir turinio visame internete.
Tai panaši (akivaizdžiai) į „Arc“ naršyklės „Arc Search“ funkciją, kuri buvo paleista anksčiau šiais metais, ir „Google“ AI apžvalgas „Google“ paieškoje. Tačiau Ericas Jingas, 2023 m. kartu su Kay Zhu įkūręs to paties pavadinimo organizaciją už „Genspark“, teigia, kad „Genspark“ gali pasiekti aukštesnės kokybės rezultatus, taikydamas chirurginį metodą.
„Genspark naudoja kelis specializuotus AI modelius, kurių kiekvienas skirtas tam tikro tipo užklausoms spręsti“, – „TechCrunch“ pasakojo Jing. „Sparkpages yra labai panašus į dabartinio žiniatinklio distiliavimą ir konsolidavimą; mes taip pat praturtiname juos išsamiais duomenimis, o vartotojams tai atrodo kaip esamo žiniatinklio rodyklė.
Po gaubtu „Genspark“ remiasi modeliais, parengtais įmonėje, taip pat trečiųjų šalių modeliais iš „OpenAI“, „Anthropic“ ir kitų, kad suskirstytų vartotojų paieškos užklausas ir nustatytų, kaip tvarkyti ir pateikti rezultatus. Kiekvieno rezultatų puslapio viršuje pateikiama pagrindinė AI sukurta santrauka, po kurios pateikiama nuoroda į daug išsamesnį „Sparkpage“.
Pavyzdžiui, su kelionėmis susijusioms paieškoms „Genspark“ pateiks į Vikipediją panašų „Sparkpage“ puslapį, kuriame yra turinys, vaizdo įrašai apie populiarias netoliese esančias vietas, patarimai ir pokalbių robotas, kuriame pateikiami klausimai apie įvairias potemes (pvz. patirtys”). Tuo tarpu „Genspark“ produktų paieškos pateikia „Sparkpages“ su aptariamo produkto privalumų ir trūkumų sąrašu, taip pat apibendrintais komentarais ir apžvalgomis iš socialinės žiniasklaidos, leidinių ir elektroninės prekybos parduotuvių.
„Mūsų AI modeliai teikia pirmenybę tinklalapiams, turintiems didelį autoritetą ir populiarumą, o tai labai padeda išfiltruoti daugiau informacijos“, – sakė Jing.
Daug rašyta apie AI sukurtas apžvalgas, kurios suklydo. „Google“ AI apžvalgos liūdnai pasiūlė ant picos užtepti klijų. Arc Search vienam žurnalistui pasakė, kad nupjauti kojų pirštai ilgainiui ataugs. Ir „Perplexity“ išplėšė straipsnius, parašytus tokių parduotuvių, kaip CNBC, „Bloomberg“ ir „Forbes“, nenurodydamas kreditų ar priskyrimo.
Taigi ar „Genspark“ išsprendė visas saugos ir tikslumo problemas? Na, ne visai.
„Genspark“ nelieptų man gaminti klijų picos – taip pat nepasakė, kad bėgiojimas žirklėmis būtų naudingas sveikatai ar kad buvęs JAV prezidentas Barackas Obama praktikuoja islamą. Tačiau paieškos sistema padarė rekomenduoti kelis ginklus, kuriuos galėčiau panaudoti ką nors nužudyti.
Etiškai abejotini paieškos rezultatai nėra vienintelis ginčas, su kuriuo susiduria „Genspark“. Ji ir kitos panašios platformos grasina kanibalizuoti srautą į svetaines, iš kurių jie gauna informaciją.
Tiesą sakant, jie jau yra.
Viename tyrime nustatyta, kad AI apžvalgos gali neigiamai paveikti apie 25 % leidėjų srauto dėl tinklalapių nuorodų neakcentavimo. Kalbant apie pajamas, „The New York Post“ cituojamas ekspertas apskaičiavo, kad dėl AI sukurtų apžvalgų leidėjai gali patirti daugiau nei 2 mlrd. USD nuostolius dėl sumažėjusių skelbimų peržiūrų.
Man nepavyko rasti tiesioginio plagiato pavyzdžių „Genspark“, bet tai nereiškia, kad jų nėra. Sparkpages, kaip ir Vikipedijos puslapiai, nėra statiški. Kai „Genspark“ dirbtinis intelektas sukuria kontūrą, kiekvienas gali bendrinti ir redaguoti „Sparkpage“ kopijas ir pridėti bet kokią informaciją, įskaitant įžeidžiančią, neteisingą ar nuplagiatą.
Dar daugiau – bent jau šiuo metu – nėra jokio būdo pranešti apie probleminius „Sparkpages“.
Jing sako, kad „Sparkpages“ yra atvira ir redaguojama, kad vartotojai galėtų patikrinti faktus, o „Genspark“ AI sistemos atsižvelgia į kiekvieną pakeitimą, kad pagerintų rezultatus. Jis taip pat sako, kad „Genspark“ planuoja licencijuoti autorių teisių saugomą turinį, įskaitant leidėjų turinį, kur tai prasminga, siekdama pagerinti bendrą variklio tikslumą.
„Mes rimtai žiūrime į duomenų kokybę ir manome, kad duomenų kokybė yra raktas į pergalę šiose lenktynėse“, – sakė Jing. „Pagarba intelektinei nuosavybei yra pagrindinė vertybė.
Kiek „Genspark“ mokės už IP? Tai dar turi būti išaiškinta. Taip pat ir „Genspark“ verslo modelis: Jing teigia, kad platforma ateityje pristatys „aukščiausias funkcijas“, tačiau specifika yra ore.
Nepaisant to, kad „Genspark“ yra ankstyviausiose gairėse ir turi didelių techninių, taip pat teisinių ir etinių kliūčių, startuolis sugebėjo užbaigti didelį pradinį 60 mln. Siūlo 260 milijonų dolerių įvertinimą po pinigų.
„Lanchi“ vadovaujantis partneris Jui Tanas pavadino „Genspark“ požiūrį „tikrai įtikinamu“ ir teigė, kad jis pasitiki Jing ir Zhu technine kryptimi, nurodydamas ankstesnę poros patirtį kuriant AI ir paieškos produktus.
Jingas anksčiau buvo „Microsoft“ „Bing“ komandos plėtros vadovas ir Kinijos technologijų milžinės „Baidu“ pagrindinių paieškos ir AI padalinių vyriausiasis produktų vadovas. Zhu, taip pat į paiešką orientuotas buvęs „Google“ ir „Baidu“ darbuotojas, prieš ketverius metus bendradarbiavo su Jing, kad pristatytų „Xiaodu“ – aparatūros paleidimo įmonę, kurianti į „Amazon Echo“ panašius išmaniuosius įrenginius.
„Ericas ir Kay yra patyrę serijiniai verslininkai, įrodę sėkmingų produktų ir verslo kūrimo patirtį, ypač AI ir paieškos srityse“, – „TechCrunch“ pasakojo Tanas. „Didelė jų komandos patirtis suteikia jiems unikalias pozicijas, skatinančias novatoriškas naujoves.
Bet manau, kad tai yra kova.
Darant prielaidą, kad „Genspark“ trumpam gali išspręsti savo technologijų problemas, nustatyti pajamų planą ir išplėsti savo nedidelę (apie 20 žmonių) Singapūre ir Bay Area veikiančią komandą, iš kurių nė viena nėra paprasta užduotis, susiduria su didžiuliu konkurenciniu spaudimu iš konkurentų, turinčių šimtus milijonų dolerių banke, – jau nekalbant apie esamus paieškos operatorius, tokius kaip „Google“.
Taigi, gali Genspark tikrai Išgyventi dėl blogos optikos ir nesėkmingų rinkai strategijų, kurios kankino kitus bandymus dirbti su AI varomomis paieškos sistemomis? Ir ar ji gali išplėšti nišą ateityje, kai, tarkime, OpenAI pristatys panašų įrankį?
Nesu įsitikinęs. Tačiau Jing yra įsitikinęs, kad gali.
„Daugelis interneto vartotojų, ypač jaunesnių nei „Google“, nenori, kad jiems būtų pateiktas tik nuorodų sąrašas, o tada jiems būtų leista išsiaiškinti, kas visa kita – naršydami remiamą turinį ir SEO pagrįstą turinį, kuris žaidžia sistemoje. “, – sakė Jing. „Jie nori greičiau rasti tai, ko jiems reikia, jie nori daugiau vizualinių rezultatų ir nori žinoti, kad rezultatai yra patikimi. Su dirbtiniu intelektu galime pasiekti visa tai, ir mes sukūrėme Genspark, kad patenkintume šiuos poreikius.