Ar generatyvinis AI gali pakeisti socialinį grafiką? Kalifornijoje įsikūręs vietos patirties atradimų startuolis „Bigfoot“ tikisi, kad į savo savaitgalio planavimo svetainę pridėjus pokalbių sąsają – praėjusią savaitę pradėtą naudoti AI pokalbių robotą, kuris ženklina „Littlefoot“ – suteiks jai labiau asmeninį pojūtį, o žmonėms bus lengviau. rasti atitinkamų dalykų, kuriuos reikia nuveikti savo kaimynystėje.
Idėja yra atkurti pokalbio jausmą su „išmanančiu draugu“, – aiškina vienas iš įkūrėjų Alex Ward.
Naudodami šią funkciją vartotojai gali prisijungti prie Bigfoot kuruojamų vietinių renginių, veiklos vietų ar naktinio gyvenimo galimybių siųsdami tekstą pirmyn ir atgal – todėl lengva paskatinti ir nukreipti dirbtinį intelektą, kad jis pateiktų atitinkamas rekomendacijas savaitgalio pramogoms. Pasakykite, kad žygis su vaizdu, po to šalia kepsnių pietūs ir vakarinis koncertas arčiau namų. Arba kultūrinė ekskursija po modernaus meno muziejus, po kurios vyksta tapybos pamoka ir vyno degustacija. Startuolio misija – padėti žmonėms laisvalaikiu daugiau nuveikti vietoje, nes savaitgalio planavimo procesas tampa ne toks keblus.
Nors ši idėja vargu ar nauja – pavyzdžiui, kelionių apgyvendinimo milžinas „Airbnb“ siūlo patirties atrasti geriausią dešimtmečio dalį – „Bigfoot“ komanda mano, kad vis dar yra galimybė sukurti prekės ženklą aplink geresnį savaitgalio veiklos planavimo įrankį, skirtą vietos laisvalaikiui. . Pagrindinės platformos yra labiau orientuotos į keliones ir patirtį su gidu (taip pat žr.: Gaukite vadovą).
„Bigfoot“ pradėjo veikti 2022 m. pabaigoje, pritraukdama nedidelį išankstinį finansavimą iš kai kurių verslo angelų ir kelių ankstyvos stadijos rizikos kapitalo įmonių. Ji teigia, kad 160 miestų nutiesė daugiau nei 10 000 renginių, restoranų, naktinio gyvenimo, sporto, lauko pramogų ir daugiau tiekimo vamzdyną. Jie pateikiami per kategoriją orientuotą paiešką jos svetainėje.
Naujausias šio produkto papildymas yra galimybė vartotojams pasiūlyti idėjas, ką jie galėtų atlikti vietoje, naudodami AI pokalbių robotą, maitinamą didelių kalbų modelių (LLM), įskaitant AI technologijas iš Anthropic, OpenAI ir Perplexity.
Wardas, vienas iš trijų buvusių Airbnb darbuotojų, dirbančių už Bigfoot, patvirtina, kad GenAI sąsajos funkcija iš esmės yra produkto paleidimas iš naujo. Pradedančiųjų vietinių renginių ir patirčių atradimo platformos naudojimas išaugo iki maždaug 30 000 mėnesinių produkto v1 naudotojų po to, kai jis buvo pristatytas Niujorke ir kai jis buvo išleistas į rinkodarą, jis praneša TechCrunch telefonu.
Komanda turės užsitikrinti pradinį finansavimą, kad galėtų toliau kurti savo didelę viziją: vietiniai atradimai suteikia galimybę mažoms įmonėms pasiūlyti daugiau pėsčiųjų srautų. Taigi daug kas važinėja ant Littlefoot laimėjusių draugų ir daro įtaką žmonėms, ieškantiems pagalbos, užrakinant kitą veiksmo kupiną savaitgalį.
“[At peak marketing] kas mėnesį augome maždaug 40 %“, – sakė jis. „Taigi mes tarsi įrodėme, kad yra tikras susidomėjimas tokio tipo gaminiais. Tačiau negalėjome toliau leisti tik rinkodarai. Norėjome sutelkti dėmesį į produkto kūrimą. Išgirdome nuoseklius ankstyvųjų alfa naudotojų atsiliepimus… [that] tai, ką jie norėjo pamatyti, buvo šis produktas, kuriame iš esmės galite kalbėtis su Littlefoot taip, kaip kalbėtumėte su tuo išmanančiu draugu.
Tai yra statymas. Tačiau kova dėl vartotojų dėmesio atrodo rimta – ne tik bendrosios paskirties pokalbių robotai ir AI paieškos sistemos, kurias kai kurie tų pačių pagrindinių modelių kūrėjai, kurių API naudoja startuolis, padarė laisvai prieinamus.
Kiekvienas gali paprašyti tokio įrankio kaip „OpenAI ChatGPT“ arba „Perplexity“ AI paieškos sistema suplanuoti, pavyzdžiui, aktyvų savaitgalį Niujorke ar Madride, ir iš karto gauti daugybę pasiūlymų. Nors šie bendrosios paskirties AI įrankiai paprastai pateiks gana bendras rekomendacijas – pasirenkant akivaizdžiausius, turistinius dalykus.
„Bigfoot“ komanda mano, kad dėl šio „GenAI“ ir daugiau nei 50 kuruojamų „patikimų“ duomenų šaltinių derinio yra galimybė geriau atlikti vietinio laisvalaikio atradimų darbą, rekomenduodama vartotojui įdomesnių ir su kontekstu susijusių dalykų.
Anot Ward, savaitgalio planų rekomendacijose tiekiamas pagrindinis turinys, kurį jie gali pasiekti naudodami API, pvz., „Google“ žemėlapių duomenys, ir daugiau nepaprastų šaltinių, tokių kaip specializuoti žygių tinklaraščiai. Idėja yra tai, kad tai yra mišinys, leidžiantis Littlefoot pateikti rekomendacijas, kurios nėra tokios švelnios.
Vis dėlto jie vis dar naudojasi pagrindiniais LLM, kad atliktų pokalbio sumanymą dėl įrankio.
„Mes naudojame daugiau nei 50 skirtingų šaltinių, patikimų šaltinių visame pasaulyje. Mes taip pat naudojame Perplexity, kad padidintume savo pasiūlą. Esame prisijungę prie „Perplexity“ API“, – sakė jis. „Tikrovė yra labai didelė [great local knowledge] yra žmonių, kurie išsaugo šiuos dalykus, mintyse arba „Google“ žemėlapių smeigtukai. Taigi mes ir toliau tobuliname šią kuruojamą tiekimą.
„Tačiau mums svarbiausia yra kuruojama pasiūla. Ateityje kuriame galimybę prijungti jūsų „Google“ žemėlapių API, kad išsaugojus „Google“ PIN kodus būtų labai paprasta pridėti kolekcijų – naujų dalykų rinkinių, kuriuos reikia atlikti, arba kurti naujas dienas aplink tai, ką padarėte. praeityje.”
„Taip pat galiu prijungti savo Spotify API, todėl žinome, kokia muzika jums patinka [e.g. to personalize recommendations for gigs and other local music events]. Ir galiausiai, tai, ką iš tikrųjų jau turime alfa versijoje, yra galimybė išsiųsti Apple pastabą arba Google žemėlapį ir sukurti visą kolekciją iš vien dalykų sąrašo.
Produktas sukurtas taip, kad vartotojams būtų suteikta daug patirties, įtraukiant vaizdus, iliustruojančius rekomenduojamus įvykius ir veiklą, ir netgi rodant susijusius „TikTok“ vaizdo įrašus. Taigi iš esmės tai yra priešinga vieta, nei rodomas sausas, su ženkleliais pažymėtas teksto sąrašas, kurį galite gauti paprašę ChatGPT suplanuoti jūsų savaitgalį. (Nors kai kurie žmonės savaitgalio planavimo režimu iš tikrųjų gali teikti pirmenybę pagrindiniam sąrašui – toks informacijos tankio lygis gali palengvinti kryžmines nuorodas į pasiūlymus su savo patikimais šaltiniais.)
Tačiau ne visi bendrosios paskirties AI įrankiai yra tokie sausi ekrano pusėje. Pvz., „Perplexity“ AI paieškos variklis pagal numatytuosius nustatymus pateikia kai kuriuos vaizdus ir patogiai pateikia nuorodas į šaltinius, kad būtų lengviau gauti nuorodas, nes paslauga taip pat orientuota į žmonių paieškas paversti patraukliomis santraukomis ir net vaizdiniais vadovais. Taigi konkurencinis produktų patirties skirtumas yra daugiau mažas žingsnis nei milžiniškas šuolis.
Kažkas AI rekomenduojamo savaitgalio?
Mes palyginome Littlefoot pasiūlymus su rekomendacijomis, kurias teikia bendros paskirties LLM, naudodami tą patį raginimą. „Littlefoot“ pateikia keletą mažiau akivaizdžių pasiūlymų, palyginti su bendrosios paskirties pokalbių robotu.
Taigi, nors OpenAI ChatGPT pasiūlymai savaitgaliui Barselonoje apėmė keletą labai akivaizdžių turistinių vietų, tokių kaip Guelio parkas ir magiškojo fontano šou Plaça d'Espanya aikštėje, Littlefoot pasiūlė daugiau netradicinių takelių ir eklektiškų pasirinkimų, pavyzdžiui, žygį į Miradoro parką. del Pobl-Sec ir „alternatyvioji modernistinė kelionė“, žadanti „mažiau turistinį būdą atrasti katalonų modernizmą“.
Tačiau ar paprastas vartotojas pastebės ir įvertins tokį niuansą, pasakyti sunkiau. Be to, kai kurios rekomendacijos šiek tiek sutapdavo.
Taip pat greičiausiai bus sunkiausia laimėti žmones, ieškančius daugiau specialių savaitgalio patirčių, nes jie jau turės daugybę savo patikimų šaltinių (ty tų tikrų išmanančių draugų), todėl konkurencija dėl „Bigfoot“ labiau tikėtina, kad tai bus pagrindinis bendrasis tikslas. paieškos įrankiai.
Bandymų metu paleisties AI įrankis taip pat nesuveikė kai kurių gana akivaizdžių dalykų. Pavyzdžiui, paprašius rekomendacijų „lauke“, pati pirmoji pasiūlyta veikla buvo „kartingas viduje“ (pagal renginio aprašymą). Tokiu atveju pridedamame paveikslėlyje buvo pavaizduotas kartingas, naudojamas lauke. Taigi problema gali kilti dėl to, kad „Bigfoot“ komanda (taip pat) pasikliauja „GenAI“ rengdama įvykių / veiklos aprašymus, o mašinų sukurtas tekstas yra klaidinančiai bendras.
Tačiau toks konteksto neatitikimas jaučiasi erzinantis ir gali greitai atjungti žmones nuo besikuriančio produkto.
Kitas pavyzdys: AI paprašė rekomenduoti lauko riedulių vietas ant natūralios uolos, AI grąžino daugybę vidaus laipiojimo sporto salių ir bendros kūno rengybos sporto salių… Taigi šis specialisto prašymas buvo dar prasčiau aptartas.
Po kiekviena veiklos rekomendacija yra mygtukas, kurį naudotojai gali spustelėti, kad AI „pajuodintų mano dieną“, ty jei jiems patinka idėjos išvaizda. Po kelių sekundžių jiems bus pateiktas išsamesnis viso potencialaus savaitgalio plano vaizdas, taip pat nuotraukos ir vaizdo įrašai, paimti iš viešųjų šaltinių, pvz., „TikTok“, ir rekomenduojamų vietų žemėlapių vaizdai.
Logika, kaip įrankis iš vieno naudotojo pasiūlymo pateks į visą planą (ty sudarytą iš kelių dalykų, kuriuos reikia atlikti), nėra aiški. Tačiau siūlomą dienos dienotvarkę galima redaguoti, kad būtų pakeisti skirtingi elementai (tarkim, pakeisti vieną restoraną kitu) ir yra nukopijuojama nuoroda plano dalijimuisi su draugais.
Apskritai sąsaja atrodo šiek tiek šiurkšti aplink kraštus. Akivaizdu, kad tai yra MVP teritorija. Reikia atlikti daugybę ženklų ir tobulinimo darbų, ypač susijusių su plano pristatymu, produkto logika ir perėjimų tarp vaizdinių elementų laiku. Sklandžiausias UX aspektas neabejotinai yra tekstinis pokalbis su dirbtiniu intelektu, tačiau tai, be abejo, yra labiausiai naudinga.
Jei komanda gali išlyginti kai kurias iš šių raukšlių ir padidinti naudojimo patogumą, kai jos kartojasi – rasti tašką tarp įkvepiančio vaizdinio blyksnio ir naudojimo paprastumo – jie gali ką nors padaryti. Tačiau neabejotina, kad tai yra sunki problema, kurią jie sprendžia itin konkurencingoje erdvėje.
Net geresnės kokybės rekomendacijų, susijusių su žmonių savaitgalio planavimo alternatyvomis, gali nepakakti, nes žmonės dažnai iš įpročio vis tiek siekia pažįstamų platformų. Kitaip tariant, šiomis dienomis pradedančiojo vartotojo mastelio keitimas gali jaustis panašus į kopimą į labai didelį kalną.
„Manau, kad vienas iš daugelio naujų kompanijų, susijusių su vietiniais atradimais, yra ta, kad jos tikisi, kad vartotojai dirbs, kad padidintų pasiūlą“, – pripažįsta Ward. „Ir tikrovė yra tokia, kad žmonės tiesiog nori tobulų, nuostabių, unikalių, kuruojamų dalykų. Todėl reikia daug dirbti – kad galėtume turėti tiekimą ir tiesiogiai išspręsti šalto užvedimo problemą, kurios jums nepavyks.
„Jei tikitės, kad žmonės sukurs jums pasiūlą arba sukurs jums pasiūlą, tai tiesiog neveikia.
„Bigfoot“ remia šešių žmonių komanda, turinti idėjų, kaip nuolat didinti funkcionalumą ir tobulinti suasmeninimą, pvz., leisti vartotojams įkelti savo užrašus ir žemėlapio smeigtukus, kad jie taptų vaizdiniais planais ar kolekcijomis, kurias būtų galima bendrinti.
Kita idėja, su kuria jie žaidžia, yra pasiūlyti „Littlefoot“ versiją, kuri galėtų veikti „WhatsApp“, kad pasiektų tuos grupinius pokalbius tarp savaitgalius planuojančių draugų. Tačiau jiems reikės surinkti daugiau lėšų, kad ši kelionė tęstųsi.
„Mes aktyviai diskutuojame apie savo pradinį fondą“, – patvirtina Wardas. „Ieškome puikių partnerių, kurie dalijasi šia vizija, kad padėtų toliau kurti. Esame maža komanda, kuri sukaupta daug, bet… jaudinanti dalis yra rasti tikrai puikių partnerių, kurie nori prisijungti prie mūsų šioje kelionėje ir dirbti su mumis, kad toliau ją kurtume.