Didžiausias Indijos telekomunikacijų operatorius „Reliance Jio“, analitikai tikisi, visoje pramonės šakoje padidino tarifus antroje pagal dydį belaidžio ryšio rinkoje, padidindamas kai kuriuos savo planus daugiau nei 20%.
Peržiūrėta „Jio“ kainodaros struktūra, kuri įsigalios liepos 3 d., pradinio lygio planas, siūlantis 2 GB duomenų ir neribotus skambučius, padidės iki 189 rupijų. Panašiai planas, suteikiantis 1 GB kasdienį duomenų naudojimą, padidės nuo 209 Rs iki 1,87 USD. 249 Rs. Jio taip pat didina savo dviejų mėnesių, trijų mėnesių, metinių, atidėto mokėjimo ir papildomų duomenų planų kainas.
Jio, Indijos konglomerato „Reliance Industries“ dukterinė įmonė, praėjusį dešimtmetį sutrikdė Indijos belaidžio ryšio rinką, turėdama itin prieinamų korinio ryšio planų. Šis žingsnis privertė nusistovėjusius konkurentus gerokai sumažinti savo kainas.
„Reliance Jio“ pirmininkas Akashas Ambani ketvirtadienį pareiškime teigė, kad naujas žingsnis yra „žingsnis pramonės inovacijų ir tvaraus augimo link, investuojant į 5G ir AI technologijas“. (Verta priminti, kad net ir po kainų padidėjimo „Jio“ pasiūlymas yra vienas įperkamiausių pasaulyje.)
Indijos belaidžio ryšio rinkoje dominuoja „Reliance“, „Bharti Airtel“, „Vodafone-Idea“ ir BSNL-MTNL. Balandžio mėn. Jio užėmė daugiau nei 40 % rinkos, o artimiausio konkurento Airtel – 33,1 % rinkos.
Analitikai kelis mėnesius prognozuoja reikšmingus pramonės kainų strategijos pokyčius. Konsensuso nuomone, buvo prognozuojamas 15–25% padidėjimas, o tai yra labai svarbu stabilizuoti ir padidinti vidutines pajamas vienam vartotojui.
Kainų kilimas pabrėš sektoriaus perėjimą nuo rinkos dalies įgijimo prie ilgalaikio pinigų gavimo, analitikai teigė, kad operatoriai artėja prie savo 5G aprėpties diegimo pabaigos. Indijos telekomunikacijų operatoriai išleido daugiau nei 20 milijardų dolerių vien pirkdami 5G radijo bangas. Jie ieškojo būdų, kaip užsidirbti daugiau pinigų. Praėjusiais metais jie pasiūlė, kad technologijų įmonės telekomunikacijų bendrovėms mokėtų už naudojimąsi tinklu.
Tikėtina, kad Indijos vartotojai sutiks su kainų padidinimu, nes, kaip iškalbingai pasakė „Bank of America“, „trūksta alternatyvų / gerina duomenų pasiūlos klampumą“.