Indijos prekybos ministras Piyushas Goyalas trečiadienį išreiškė susirūpinimą dėl spartaus elektroninės prekybos augimo šalyje ir perspėjo apie galimus sutrikimus smulkiesiems mažmenininkams.
Kalbėdamas apie elektroninės prekybos įtakos užimtumui ir vartotojų gerovei Indijoje ataskaitą, Goyalas sakė, kad per ateinantį dešimtmetį numatomas internetinių rinkų dominavimas kelia nerimą, o ne pagirtinas.
„Ar sukelsime didžiulius socialinius sutrikimus dėl šio didžiulio elektroninės prekybos augimo? Nemanau, kad tai yra pasididžiavimas, kad pusė mūsų rinkos po 10 metų gali tapti elektroninės prekybos tinklo dalimi; tai kelia susirūpinimą“, – sakė Goyalas ir pridūrė, kad elektroninės prekybos rinka kas ketverius metus padvigubėja.
HSBC duomenimis, Indijos 1,1 trilijono dolerių mažmeninės prekybos rinkoje pernai elektroninės prekybos pardavimai siekė mažiau nei 80 mlrd. Elektroninės prekybos sektorius kasmet auga 11–12 %. Greitos prekybos įmonės, kurios žada pristatymą per 10 minučių ar greičiau, sparčiai plečiasi. Remiantis „TechCrunch“, prognozuojama, kad „BlinkIt“ (priklauso „Zomato“), „Swiggy Instamart“ (palaikoma „SoftBank“) ir „Zepto“ (palaikoma „Lightspeed“) šiais metais bendrai pardavimai viršys 4,5 mlrd. analizė.
E-komercijos įmonės renkasi didelės maržos produktus, kuriuos parduoda tradicinės parduotuvės, o tai, kuo išgyvena smulkūs mažmenininkai, sakė Goyalas. „Kiek mobiliųjų parduotuvių dabar matote už kampo? Kiek jų buvo prieš 10 metų? Kur tos parduotuvės?”
Jis kritikavo didžiųjų elektroninės prekybos įmonių kainodaros strategijas, abejodamas, ar jų pranešti nuostoliai rodo grobuonišką kainodarą.
Pasak jo, švenčiama didelė „Amazon“ investicija Indijoje, tačiau žmonės pamiršta „pabrėžiamą istoriją – kad šis milijardas dolerių nėra skirtas jokiai puikiai paslaugai ar investicijai Indijos ekonomikai paremti“.
„Tais metais jie patyrė milijardo dolerių nuostolį savo balanse, jie turėjo padengti tą nuostolį… Jei per metus patiriate 6 000 rupijų (715 mln. USD) nuostolių, ar jums tai neatrodo kaip grobuoniška kainodara? Galų gale, jie yra elektroninės prekybos platforma, jiems neleidžiama daryti B2C, legaliai… Tačiau realybėje jūs visi perkate šiose platformose, kaip jiems tai sekasi? Ar tai neturėtų mums rūpėti?
Indijos įstatymai reikalauja, kad „Amazon“, „Flipkart“ ir kiti elektroninės prekybos žaidėjai veiktų kaip grynos prekyvietės šalyje. Elektroninės prekybos įmonės negali turėti savo parduodamų atsargų – tai pamoka, kurią jos išmoko sunkiai.
Tai ne pirmas kartas, kai Goyal kritiškai vertina elektroninę prekybą ar „Amazon“ Indijoje. Praėjus dviem dienoms po to, kai „Amazon“ paskelbė apie 1 mlrd.
„Nenoriu atsisakyti elektroninės prekybos“, – trečiadienį sakė Goyalas. „Neneigiu, kad elektroninė prekyba turi tam tikrą vaidmenį, bet turime labai atsargiai pagalvoti, koks tai vaidmuo.